Известие

Collapse
No announcement yet.

Централна конзола

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Централна конзола

    Често колеги питат как се разглобява централната конзола дали за смяна на задното осветление, дали за нещо друго. Онзи ден ми се наложи да я разглобя и сега показвам със снимки.

    Всички снимки се увеличават като се щракне отгоре:

    1. С помощта на плоска отверка (добре е да е пластмасова) се маха управлението на ел. фаровете, ел, огледалата и пепелника:





    2. С шестограм №4 се развиват двата болта под пепелника и реглажа на фаровете, които държат барчето:



    3. Махат се страничните мъхести кори от двете страни на конзолата и с кръстата отверка се развиват другите 2 види, които държат барчето:



    4. Откача се буксата на запалката, маншона на скоростния лост и барчето се отстранява:





    5. Свалят се духалките от конзолата с пластмасовата отверка, след което се сваля рамката им:





    6. Свалят се врътките на парното и с малка кръстата отверка се развиват двете болчета под тях:



    7. С помощта на шестограм №4 се развиват 4-те види, които държат козолата:





    8. Конзолата се изтегля леко напред, откачат се всички кабели и се отстранява:





    9. Ако е необходима манипулация по ключа за степените на парното, или жилата на клапите се развиват 4-те види на модула и се сваля, след което се разкачат всички букси и жила:





    10. Ето я конзолата свалена (аз не си играх да свалям грамофона)



    - Препоръчително е (дори май е задължително щом сте стигнали до тук) се сменят всички крушки. Намират се под черните капачки и са общо 6 на брой. Има още една, но тя е за сигналната лампа за критично висока температура.



    - При необходимост се свалят инструментите от конзолата за ремонт или профилактика.
    Аз свалих всичко за профилактично почистване.



    - Модул за управление на климатика, клапата и подсветка на въртоците му. Добре е да го отворите и да почистите всички светловоди, ако не сте ги чистили досега. Резултата е видимо по-ярка подсветка на инструмените:









    - Бутона за аварийките, почистен до блясък:



    - 3-те часовника:





    Аз ги разглобих за основно почистване на корпуса, уредите и стъклата им от прахоляк, който беше проникнал вътре с годините:









    11. Всичко се сглобява обратно по реда си, и преди да се монтира централната духалка, реших да свърша още една хубава работа. Някога клапите за пускане и спиране на въздуха са имали някакви дунапренени уплътнения. С времето този дунапрен се е разложил и е омазал всичко. Реших да ги възстановя с по-добро (по-дълготрайно) уплътнение от дунапрена - транспортна подложка от компютърно дъно.

    За целта се свалят клапите от рамката и всичката мазга се почиства:



    - Клапите са съставени от 2 половини, залепени по между си, като дунапрена е бил между тях.



    Целят се сравнително лесно:



    - От подложката се режат подходящи парчета с малко по-голяма периферия от необходимата:



    - цепят се 2 каналчета за пантите, след което двете половини се лепят с Каноконлит и се притискат здраво докато той изсъхне:









    - След като каноконлита изсъхне, дунапренчето се изрязва с берд около 3-4мм. извън пластмасовата клапа. Аз си играх няколко пъти да ги слагам/махам докато резултата ми хареса:







    12. След монтажа в колата се уверете, че всичко работи добре и си отворете биричка

    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  • #2
    Отново много подробен и полезен ЕВАЛА !

    Comment


    • #3
      Aко имате възможност да си намерите черна такава подложка (не е трудно) ще е по-добре, че това розовото малко се вижда през решетките
      Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
        Aко имате възможност да си намерите черна такава подложка (не е трудно) ще е по-добре, че това розовото малко се вижда през решетките
        То сега всичко е модерно ще го погледаш седмица-две и пак ще сваляш табло тя работата е ясна, не е като да не се знаем
        Last edited by code; d.m.y г., 21:55.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          То сега всичко е модерно ще го погледаш седмица-две и пак ще сваляш табло тя работата е ясна, не е като да не се знаем
          Измислих и лесното - с черен перманентен маркер я правя перманент черно, без да свалям нищо освен решетките
          Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
            Измислих и лесното - с черен перманентен маркер я правя перманент черно, без да свалям нищо освен решетките
            Аз клапите ги направих с кожа

            Comment


            • #7
              А аз директно ги изхвърлих [click]...

              Comment


              • #8
                пичове някои слагал ли е на централната конзола това бижу http://pioneer.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE...VIC-F940BT/596
                на алфа gtv 98г. аз лично мисля че трябва май нова конзола пригодена за това. ако някой има някакви идеи и може да ми даде съвет ще му бъда благодарен
                Last edited by jeffmills; d.m.y г., 13:35.

                Comment


                • #9
                  Никакви шансове. Няма място за дабъл-дин устройства. Освен ако не направиш някои много генерални промени и по конзолата и по карантиите зад нея, но аз не те съветвам.
                  Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                  Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                    Никакви шансове. Няма място за дабъл-дин устройства. Освен ако не направиш някои много генерални промени и по конзолата и по карантиите зад нея, но аз не те съветвам.
                    Пък и няма смисъл ...нали има моторизирани екрани дабъл дин-а е просто безмислен.

                    Comment

                    Working...
                    X